PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiinJaa | 

Ensi Askeleet

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

Viestien lukumäärä : 16

ViestiAihe: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 20:32

First topic message reminder :

Mimosa astelee tallin kuraiselle pihalle, kevät tosiaan oli likaista aikaa kun kaikki kurakko tuli sisälle.
Uteliaana tyttö katselee ympärilleen ja nostaa nenänpäälleen pudonneet silmälasinsa ja laittaa ponin hännälle tuuheat ruskeat hiuksensa, oli kiusallista seisoa pihalla paikoillaan kurakossa tennarit jalassa kun ei tuntenut ketään, mutta se ei lannistanut Mimiä, tyttö lähtee vain kiertelemään pihaa ja tutkailee ympäristöä.
''Hmm..onkohan ketään paikalla?'' Mimi ajattelee normaaliin tapaan asiansa ääneen ja kuulee hevosien hirnuntaa joka herättää tytön mielenkiinnon, mutta Mimi ei uskalla lähteä seikkailemaan ympäri tallia ettei kukaan ajattelisi tämän olevan hiippari.
Mimi kumartuu alas ja nostaa farkkujensa lahkeita etteivät ne sotkeudu kurakkoon, valkoinen paita on arka valinta keväiseen säähän, mutta se oli yksi tytön lempiasusteista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot

KirjoittajaViesti
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

Viestien lukumäärä : 253

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:56

"Eei, sitä vain välillä kyllästyttää paikallaan oleminen, melkein kaikki hevoset tekevät tuota joskus", Selitin. "Minua varmaan joskus kun se oli nuorempi, nykyään se ei potki", kerroin Mimille. Olin saanut suurimmaksi osaksi kurat poistettua, joten vaihdoin suan kaviokoukkuun. Kyyristyin etujalan viereen: "nosta". Spitti nosti jalkansa ja tarttui minua hampaillaan takin liepeestä. "Mitä ihmettä sinä Spitti taas touhuat?" kysyin hevoselta joka vain tuijjotti minua lempeillä silmillään. "Pöhkö otus", tokaisin ja rapsutin Spittiä turvasta. Se päätti aivastaa. "Kiitos nyt tästäkin", Sanoin spitille jonka räkäroiskeet olivat osuneet minuun sen aivastaessa. "Spitti ei myöskään pure, mutta se saattaa toisinaan tarttua kevyesti hampaillaan vaatteisiin saadakseen huomiota", selitin vielä.
Näytä käyttäjän tiedot
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:47

''Suuttuiko se harjaukseeni?'' Mimi kysyy kun hevonen alkaa kopsutella maata ja katsoo Kirstua kun saa kamman, tyttö menee harjaamaan Spitfiren harjaa ja tutkailee samalla hevosen liikkeitä siltä varalta että tuo saattaisi potkaista tätä.
''Onko Spitfire koskaan potkaissut ketään?'' Mimi kysyy tajuamattaan kun kysymys tulee kuin liukuhihnalta.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:36

"Yleensä hevosen puhdistamiseen riittää säännöllinen harjaus, mutta toisinaan hevonen pitää pestä. Ja varusteetkin menevät kyllä kuraan, niitäkin puhdistetaan ja nahkaosat rasvataan. Ja nuo loimet voi tunkea vaikka pesukoneeseen välillä", selitin ja osoitin kangasmyttyä maassa. Mimi näytti harjanneen kurattomat kohdat jo, joten annoin hänelle kamman: "Voisit vaikka kammata Spitin harjan, mulla vielä kestää näitten jalkojen ja mahan kanssa. Hevosen harjassa ei ole hermoja, joten ei tarvitse pelätä, että kampaisi liian kovaa", selitin nauraen. Spitti päätti, että hänellä on tylsää ja alkoi kuopsuttaa maata. "Lopeta!" komensin ja läpsäisin sitä. Ihme kyllä se uskoi kerrasta.
Näytä käyttäjän tiedot
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:27

Mimi nauraa kun Kirstu mainitsee kurasta.
''Sama asia jos se tarttuu vaatteisiin, etenkin valkoisiin vaatteisiin, kerran se siihen tulee niin siinä se sitten pysyy.'' Tyttö selittää ja katselee kuinka toinen irroittaa kuraa hevosen vatsalta.
''Miten pidät sen puhtaana? Siis eivätkö varusteet esimerkiksi mene kurakkoon?'' Mimi jatkoi kysymyksellä taas.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:16

"Haha, niin voisi käydä", nauradin Mimin rivitalo-kommentille ja jatkoin: "Olen kyllä ollut onnekas, kun saan omistaa hevosia, etenkin tämän herran tässä, vaikka se onkin kallista ja aikaa vievää", selitin ja läpsäisin Spittiä takapuolelle: "Vai mitä poika?" Spitti tuijjotti vain hölmönä ja örisi jotain. "Juuri noin!", sanoin Mimille ja otin itselleni kumisuan, jolla aloin rapsutella kuraa Spitin mahasta. "Tämä kura on sitten niin ihanaa kun se tarttuu niin kivasti", mumisin ja jatkoin hinkkaamista.
Näytä käyttäjän tiedot
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:08

Tyttö seuraa Kirstua ja ottaa harjan.
''Aaa, olen niin kade, itsekkin olen aina halunnut omistaa hevosen, mutta vaikeaa se on ollut asuessaan rivitalossa, ellen ottaisi takapihalle sitten hevosta, naapurit saattaisivat hiillostua hieman.'' Mimi nauraa ja alkaa hyvin hellästi harjata Spitfireä varoen satuttamasta tätä.
''Näinkö?'' Tyttö kysyy vielä varmistaen harjatessaan kun on vasta aloittelija näissä puuhissa.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 21:02

"Siistiä! Täältä kyllä varmasti löytyy kivoja hevosia, monet kaipaavat hoitajaakin" selitin innoissani. Oli niin hienoa saada uusia tuttavuuksia tänne tallille. "Sinähän voisit tulla vaikka kanssani harjaamaan tuota Spittiä. Ratsastaa en sillä anna, sillä se on vähän arvaamaton, mutta minulla on pari muutakin hevosta, jotka ovat ratsastettaessa huomattavasti helpompia", Selitin ja lähdin kävelemään Spitin luo. Katsoin vielä olkani yli, että Mimi seuraisi. "Ja juu, Spitti on ollut minulla varsasta asti", sanoin nauraen. Spitti tapitti korvat hörössä minua ja Mimiä. Vetäisin loimen pois sen selästä, jotta pääsisimme harjaamaan. Otin harjan pakista ja ojensin sen Mimille. "Voit aloittaa vaikka tällä, Spitti pysyy yleensä harjattaessa rauhassa, joten hätää ei pitäisi olla", sanoin nauraen.
Näytä käyttäjän tiedot
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 20:54

Mimi säpsähtää kääntyen katsomaan luokseen tullutta punapäistä tyttöä.
''Hei, olen Mimosa, mutta voit kutsua Mimiksi ja ajattelinkin kuulleeni hevosen äänen, se on todella komea, ja hauska tutustua.'' Mimi selittää kerkeämättä vetää happea selittäessään ja hengähtää muutaman kerran raskaammin saatuaan lauseensa loppuun.
''Kuulin tästä tallista ja ajattelin tulla katsomaan millaista täällä on, minulla ei tosin ole kokemusta hevosista, olen kiinnostunut niistä mutten koskaan ole saanut mahdollisuutta opintojeni takia lähteä ratsastamaan.'' Tyttö kertoo ja laittaa jo kätensä suunsa eteen ettei tämä jatka löpinäänsä vaan toinen saisi myös puheenvuoroa.
''Anteeksi, olen vain niin innoissani että en malttaisi lopettaa keskustelemista.'' Mimi nauraa ja nostaa lasejaan taas ennen kun siirtää katseensa uljaaseen hevoseen.
''Oletko omistanut Spitfiren aina?'' Tyttö kysyy uteliaana.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 20:40

Talutan Spittiä harjauspaikalle. Tälläkertaa olin muistanut laittaa sille kuraloimen, joten harjaus olisi huomattavasti helpompaa. Toki kuraakin on, kun ei loimi sentään mikään kokopuku ole. Sidoin hevoseni tolppaan ja kipitin hakemaan harjoja tallista. Tullessani takaisin huomasin tytön ulkona. Hän ei näyttänyt tutulta. Laskin harjapakin Spitin luo ja päätin tavalliseen tapaani lähteä tervehtimään tyttöä. "Hei! En ole nähnyt sinua ennen, kukas sinä olet?" Kysyin ystävällisesti. Ja luonnollisesti aivoni jökkivät sen verran, että muistin esitellä itseni vasta hetken päästä: "Minä olen Kirstu, ja tuo on yksi hevosistani Spitfire, mutta Spitiksi sitä pääasiassa kutsutaan". Olisin voinut lörpöttää hevosestani vaikka kuinka pitkään, mutta päätin antaa puheen vuoron myös tytölle.
Näytä käyttäjän tiedot
Mimosa ''Mimi'' Blomberg
Tulokas
Tulokas

ViestiAihe: Ensi Askeleet    Su 3 Huhti - 20:32

Mimosa astelee tallin kuraiselle pihalle, kevät tosiaan oli likaista aikaa kun kaikki kurakko tuli sisälle.
Uteliaana tyttö katselee ympärilleen ja nostaa nenänpäälleen pudonneet silmälasinsa ja laittaa ponin hännälle tuuheat ruskeat hiuksensa, oli kiusallista seisoa pihalla paikoillaan kurakossa tennarit jalassa kun ei tuntenut ketään, mutta se ei lannistanut Mimiä, tyttö lähtee vain kiertelemään pihaa ja tutkailee ympäristöä.
''Hmm..onkohan ketään paikalla?'' Mimi ajattelee normaaliin tapaan asiansa ääneen ja kuulee hevosien hirnuntaa joka herättää tytön mielenkiinnon, mutta Mimi ei uskalla lähteä seikkailemaan ympäri tallia ettei kukaan ajattelisi tämän olevan hiippari.
Mimi kumartuu alas ja nostaa farkkujensa lahkeita etteivät ne sotkeudu kurakkoon, valkoinen paita on arka valinta keväiseen säähän, mutta se oli yksi tytön lempiasusteista.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Ensi Askeleet    

Ensi Askeleet
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Tarinointi :: Roolipelaus-
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiinSiirry: