PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Jaa | 

Kaikki niin uutta

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Crimis
Admin

Viestien lukumäärä : 522
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:38

Nino menee siihen ihan ekaan karsinaan siellä vasemmalla seinustalla" vastasin Maxille, kun olimme pääseet talliin. Itselläni oli Korkki mukana, ja vein sen omaan karsinaansa. Siinä se ilta menikin mukavasti hevoset sisään viedessä ja ruokkimassa - porukalla.

/ Eiköhän tää ollu täs.. :b
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://hukkasuo.weebly.com
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 102

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:34

Nappasin riimunnarun ilmasta. Lähdin Crimiksen perään laitumelle. Crimis otti jonkun hevosen, ja minä nappasin yhden hevosen laitumelta. "Minne karsinaan tämä laitetaan?"
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:28

Max tuli perässäni Fenin kanssa. "Jos viittit niin voisit auttaa hevosten sisään tuomisessa, alkaa oleen iltaruokien aika" vastasin nuoren miehen kysymykseen hymyillen. Oli niin mukavaa, kun tallilla oli nyt muitakin tekemässä hommia. Yksin se oli ollut aivan puuduttavan raskasta ja olin jo harkinnut osan hevosten myymistä. Onneksi ei ollut tarvinnut tehdä sitä, sillä ne olivat kaikki minulle niin tärkeitä. Ilmoitukset lehdissä olivat toimineet, sillä porukkaa oli tullut tänne ihan kiitettävästi.

Nappasin kaksi riimunnarua naulasta ja heitin toisen Maxille.
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:25

Olin jo hetken löntystellyt loppukäyntejä, joten vastasin Crimikselle: "juu, mennään vain." Pysäytin Fenin, taputin sitä ja hyppäsin alas. "Tule tyttö, tule", tokaisin ja lähdin taluttamaan Feniä talliin. Kopsuttelimme käytävää pitkin karsinaan. Riisuin Feniltä varusteet ja otin harjapakista muutaman harjan, millä harjasin hevosen vielä kerran. Edellisellä tallilla kun aina oli jaksettu muistuttaa, että lika irtoaa paremmin ratsastuksen jälkeen. Puhdistin vielä kaviot, ja sen jälkeen annoin tytölle ruokarauhan. "Mitä voisin tehdä sitten?" kysäisin.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:19

Aikamme ratsasteltua kentällä annoin Starille pitkät ohjat ja annoin sen löntystellä rauhaisat loppukäynnit. "Mites ois, mennäänkö takas tallille?" kysäisin Maxilta ja Janikalta. Vastausta odottamatta lisäsin: "Mä ainakin voisin jo mennä Starin kanssa" Ohjasin Starin kentän keskelle ja taputin sen jyhkeää kaulaa. Pomppasin alas selästä ja lähdin taluttamaan lämmennyttä ruunaa talliin. Pärskähdellen se seurasi minua kiltisti koko matkan. Tallissa riisuin siltä varusteet ja heitin ne paikoilleen. Ruuna oli vähän hikoillut, joten laitoin sille huovan selkään. Kello alkoi olla jo paljon, joten päätin aloittaa hevosten sisään tuomisen. Annoin Starille pusun turvalle ja jätin sen karsinaansa syömään aiemmin tuotuja iltaheiniä.
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:14

/ mun puolesta voijjaan pompata talliin Very Happy/
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 20:06

/ Haluutteko vielä roolia ratsastusta, vai mennäänkö jo talliin? c: /
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 23 Joulu - 17:57

Olin päässyt Fenin selkään ja käpöttelimme sujuvaa käyntiä. En muistanutkaan, että hevosella ratsastaminen olisi ollut näin mukavaa. Feni oli ainakin tähän asti totellut minua hyvin. Se ilmeisesti kyllästyi käpöttelyyn, pärskähti ja lähti ravaamaan. "Prrr.. Vasta kun minä niin käsken", sanoin ja pidätin käyntiin. Feni kuopaisi maata ärtymyksestä. Annoin sen kävellä muutaman askeleen, ja sitten annoin pohkeita. Feni nosti vähän molempia takajalkojaan ilmaan, ennen kuin aloitti ravin. Horjahdin vähän, mutta säilytin silti tasapainoni ja jatkoimme ravaamista reippasti.
Näytä käyttäjän tiedot
Janikaa
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 22 Joulu - 9:27

/et todellakaan oo ainoo/

Hetken kävelyn jälkeen pyysin Toopelta ravia, ja lyhensin ohjia hieman. Heti kun olin kerännyt ne, niin poni kiskaisi päänsä alas, ja alkoi pukitteleman mahtavia rodeopukkeja. Läpsäytin sitä kevyesti pyllylle, ihan vain sen verran, että poni muisti minunkin keikkuvan vielä selässä. Toope nosti päänsä ylös, ja jatkoi matkaa hienossa ravissa suuri maha hölskyen aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Keräsin ohjia taas, sillä Toopen kiskaistua päätään, oli ne lähtenyt kokonaan käsistäni.
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Pe 21 Joulu - 17:08

/ Tää jotenki tökkii.. Oonko ainoo? :----D /

Aloin keräillä ohjia ja kehoitin Staria raviin. Ruuna viskaisi päätään, mutta lähti sitten pidentämään askeliaan ja siirtyi köpöttävään raviin. Maiskauttelin ja liikuttelin kantapäitäni, jotta hevonen reipastuisi vähän. Hetken suostuttelun jälkeen niin kävikin, ja kiisimme kenttää ympäri hyvässä temmossa. Vilkaisin vähän muitakin ratsukoita ja koitin väistellä heitä. Jokainen sääti omiaan, mutta eipä se mitään.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 93

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Su 16 Joulu - 12:49

Lampsin muiden perässä kentälle, ja huomasin satavan lunta. Onneksi sitä ei ollut maassa niin paljoa, että Toopen sisäinen piehtaroimtihirmu heräisi. Ori näytti kuitenkin piristyneen, sillä kun yritin nousta selkään, se lähti liikkeelle kun olin vasta vatsallani sen selässä. Nousin siitä kuitenkin ihmeellisestl kunnolla selkään, ja Toope alkoi ravaamaan. Hidastin sitä, ja suoristin kypäräni.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 15 Joulu - 19:49

/ Nora, ok! C: /
Eleonora
Tuttava
Tuttava

Viestien lukumäärä : 26

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 15 Joulu - 19:44

/ Sovitaan että Nora on vieny Korkin talliin ja on out tästä. ;--) /
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 15 Joulu - 18:29

Pidin ohjat löysinä ja istuin selässä aivan rentona. Vedin raikasta ilmaa sisääni oikein pitkin hengenvedoin ja nautin vain hetkestä. Ratsastaminen oli joka kerta niin ihanaa. En varmasti kyllästyisi tähän ikinä.

/ Vois ootella Remiä :b /
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 15 Joulu - 18:14

Otin Fenin ohjista tukevan otteen. Kaappasin pikaisesti kypärän päähäni, ja sitten lähdimmekin jo kipittelemään kohti kenttää. Ihanaa päästä taas ulos. Feni vaikutti oikein energiseltä tänään. Se tepasteli korvat hörössä kentälle. Se puhalteli sieraimistaan viileää höyryä. Sitten se pärskähti ja päättikin kääntyä takaisin. "Äpäp, äppi, kyllä me nyt kentälle ollaan menossa," totesin sille ja lähdin kävelemään kohti kenttää. Fenille ei jäänyt vaihtoehtoja, sen oli seurattava minua.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   La 15 Joulu - 18:05

/ Joo, kuvitellaan vaan. Very Happy /

"Juu toki!" vastasin Janikalle. Käännähdin Remiin päin ja huikkasin: "Oottekos te valmiita? Voitais varmaa ruveta valumaan tonne kentälle". Vastausta odottamatta lähdin taluttamaan Staria ulos tallista. Ruuna hörisi ja käänteli korviaan, kun pääsimme ulos raikkaaseen alkutalven ilmaan. Lunta satoi hissukseen. Ehkä tästä joulusta ei tulisi mustaa. Ihanaa, kun tuli lunta. Ensilumet olivat jo sulaneet, mutta ehkä nämä lumet jäisivät maahan. Pääsin kentälle, ja säädin jalustimet sopiviksi. En edes yrittänyt kiristää satulavyötä, vaan ponnistin vain suoraan selkään. Taputin Starin kaulaa ja maiskautin. Star lähti tapansa mukaan rauhalliseen löntystelyyn uraa pitkin.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Pe 14 Joulu - 18:10

"Toope, älä syö mua. Ja Dana menee vaan sinne karsinaan, ei se suo syä." hössötin orin napatessa kiinni takistani, ja tamman tehdessä totaalisen stopin karsinan ovella. Muut olivat jo laittanut hevosensa valmiiksi, ainakin melkein. Dana käveli karsinaan, ja otin siltä suitset pois, jättäen ne karsinan ovelle.
"Hei pääsenkö mä vielä mukaan ratsastamaan, Toopella on vieläkin pöllöilyenergiaa?" kysäisin käytävälle, ja vastausta sen kummemmin odottelematta harjasin Toopen pään, laitoin suitset orille, ja vetäisin kypärän päähäni. Nappasin vielä varmuuden vuoksi lyhyen raipan lattialta käteeni, ja olin valmis. Saisin nyt ratsastaa ilman hanskoja.

//kuvitellaan, että traileri on hävinny jo pihalta, ja että konien kamat on jo tallissa.. Very Happy//
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Pe 14 Joulu - 14:33

"Aattelin et jos mennään tohon kentälle yhes ratsasteleen, miltä kuulostais?" vastasin Remille, kun tulin talliin. "Kuhan nyt vähän laitetaan näitä heppoja liikkumaan, että jotain ihan perusjuttujakin vaikka viittisit sen kanssa vääntää?" pyysin miestä ja nappasin Starin suitset naulasta. Jykevä ruuna yritti änkeä käytävälle, kun avasin karsinan oven. Naurahtaen tönäisin laikukasta hevosta, joka nöyrästi peruutti ja päästi minut sisään. Reippaasti Star otti kuolaimet suuhunsa. Kiinnitin leukahihnan - muut "turhat" remmit olinkin ottanut pois helpottaakseni elämää. Hain satulan ja viskasin sen ruunan selkään. Star alkoi heti pullistelemaan (ja sen maha oli muutenkiin niin pullea), että oikein ähkin yrittäessäni saada vyötä toiseen reikään. Noh, jääköön sitten ensimmäiseen, tuhahdin puoliääneen ja läpsäisin leikkimielisesti Staria lavalle. Ruuna katsahti minuun ja puhalsi tuuhean otsatukkansa ilmaan. Oli se vaan niin symppis. Kuten tosin kaikki muutkin ihanat karvakorvani.

"Joo, mekin ollaan valmiita" huikkasin Maxille. Virnistin nuoren miehen ilmaisutavalle. Olin varma, että tästä tulisi vielä oikein mainio porukka, jolle sattuisi ja tapahtuisi kaikenmoista. Ihan kuin nummelan ponitallilaisille, mietin mielessäni. Sisäinen pikkutyttöni oikein janosi hullunhauskoja seikkailuita.

/ Remi, kyl se siitä vielä! D:D /
Remi
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 100

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   To 13 Joulu - 22:15

"Niin Crimis, mitä sä tahdot että mä nyt teen tämän tamman kanssa?" kysäisen naiselta ohimennen.

/PLAA/
Näytä käyttäjän tiedot
Maxx
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   To 13 Joulu - 21:45

Oli juuri saanut satulan itsepäisen tamman selkään. Siinä olikin mennyt tovi, kun Feni alkoi koettelemaan taitojani. Aina käänsi takapään minulle kun tulin satulan kanssa. Työnsin itsepäisesti sen aina pois ja lopultakin onnistuin saamaan sille satulan. Vielä en kuitenkaan kiristänyt sitä tiukalle, sillä se homma tehdään kentällä. Otin Fenin suitset käteeni. Sujautin riimun kaulalle ja sujautin ohjat perässä kaulalle. Otin tukevan otteen Fenin päästä ja sujautin kuolaimet tottuneesti sen suuhun. Aluksi se yritti puklata ne pois, mutta sain ne kuitenkin sille. Kiinnitin vielä remmit hyvin ja sitten tarkatelin lopputulosta. Hyvältä näytti. "Max setä on valmis uljaan naisensa kanssa, entäs muut?" huikkasin käytävälle.
Näytä käyttäjän tiedot
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Ke 12 Joulu - 19:06

"Kiitti." sanoin ja otin vastaan Toopen riimunarun. Crimis sanoi jotain ratsastamisesta, ja kysyttyään pärjäänkö nyökkäsin, ja lähdin taluttamaan molempia hevosia kentälle päin. Päästin ne vapaaksi kentälle suljettuani portin kunnolla, ja Dana pinkaisi heti toiseen päähän ja takaisin, milloin takapäätään heitellen. Toope jäi vierelleni seisomaan.
"Trav! Tobbe, trav! Hop hop!" huudahdin Toopelle norjaksi, ja silloin ponikin alkoi ravaamaan ympyrällä ympärilläni. Kun ori tuli minulle, olin koittanut opettaa sille suomenkielisiä komentoja, mutta ponin itsepäisyyden huomatessani opettelin itse norjaa. Siitä oli poni myös saanut lempinimensä "Galopp!" sanahdin Toopen lisätessä vauhtia, ja nostaessa nopean laukan.
Katsoin hetken juoksevia keskenään juoksevia hevosia, ja vihelsin sitten. Dana tuli nopeasti luokseni, mutta Toope jäi kentän toiseen päähän kakkaamaan. "Tobbee! Komme hit! Nå!" käskin ponia, ja se lyllersi luokseni ravissa, suuri maha hölskyen. Laitoin molemmat kiinni, ja vein hevoset talliin. Danakin tuntui paljon rauhallisemmalta, ja Toopekin puuskutti vierelläni. Hymyilin.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Ke 12 Joulu - 18:22

"Joo, sopiihan se. Me ollaan menos sinne ratsasteleen, mut heppojen laitto on viel kesken. Jos haluut mennä niitten kaa heti nii me tullaa sit vähän ajan päästä sinne?" ehdotan Janikalle ja tarjoan tuolle Toopen riimunnarua. Hevosten laitto oli jäänyt ihan puolitiehen ja Remikin varmaan odotteli jo, hänellähän oli ollut vähän kiirekin..? "Pärjäätsä ny näitten kaa jos meen takas talliin?" kysäisen Janikalta ja vaihdan jalan painoa toiselle. Ettei nyt Remi tai Max loukkaantuisi, kun olin heidät hetkeksi hylännyt.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Ke 12 Joulu - 16:53

"No jos nää vois päästää kentälle hetkeks juoksemaan, ni se olis hyvä. Danaki rauhottuis pikkasen, ku ne on kuitenki seisonu tuolla kolme tuntia..." sanoin Crimikselle.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Ti 11 Joulu - 18:12

"Mitäs nyt meinaat, liikutatko vielä vai viedäänkö suoraan talliin yöpuulle? Kohta ois iltaruokinnankin aika" kysäisin Janikalta hölmönä seisoen keskellä pihaa poni narun päässä.

/ sori lyhyt :DD /
Remi
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 100

ViestiAihe: Vs: Kaikki niin uutta   Ti 11 Joulu - 18:09

/ Sori, Remi on niin kopio musta. Mä en suostu edes juoksuttamaan ilman kapsonia Very Happy /

Remi palasi talliin todettuaan ettei häntä tarvittu. Loppujen lopuksi hän olisi voinut oikeastaan lähteä vaikka kotiin, koska hän ilmeisesti aikonut ratsastaa tai mitään, joten yhtä hyvin hän voisi lähteä. Talliin päästyään hän keräsi Goldin tavarat ja palautti ne varustehuoneeseen ja heitti samalla Kafkalle oriin rehut. Crimis saisi antaa heinät samalla kuin omilleenkin.
Näytä käyttäjän tiedot

Kaikki niin uutta
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 5Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Kaikki muut videot paitsi hauskat videot

Oikeudet tällä foorumilla:Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Hukkasuo :: Hengailualue-
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Siirry: