PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Jaa | 

Luminen Syyspäivä

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

Viestien lukumäärä : 248

ViestiAihe: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 21:55

First topic message reminder :

Kaikki mukaan! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot

KirjoittajaViesti
Crimis
Admin

Viestien lukumäärä : 520
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 15 Marras - 12:21

Kuuntelin Sussua kiinnostuneena ja siirsin sitten katseeni paikalle tulleeseen Emiliaan. "Hei! Voisinhan mä lähtee, ihan mielelläni. Voisin ottaa Starin, se ainakin osaa ottaa rennosti nii ei tuu mitää katastrofia", tuumailin virnistellen. "Lähdetäänkö samantien?" Nyökkäsin samalla Sussulle, joka lähti kävelemään poispäin. "Nähdään taas."
Näytä käyttäjän tiedot http://hukkasuo.weebly.com
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 132

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 15 Marras - 10:02

Katsahdin Crimistä. "Oon mä joskus Jerryn nähnyt kisapaikoilla. Se on pyörinyt hevosten hoitajina siellä" selitin hieman tökerösti. Venyttelin ja haukottelin. "Mitäköhän sitä sitten tekis..." mutisin katsellen Jackalin menoa. Se ravaili aidan viertä ja nakkeli päätään. Välillä tuli pieniä laukkaspurtteja. Lopulta se rauhottui ja laski turpansa maahan. "Menen laittamaan Jackalin karsinan iltakuntoon" sanoin reippaasti ja lähdin tallustamaan hevoseni ulkokarsinaa kohti.
Näytä käyttäjän tiedot
Emilia
Mode
Mode

Viestien lukumäärä : 265

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Su 3 Marras - 20:45

Hommasimme Reetan kanssa Tumpin sen karsinaansa, ja passitin Reetan hakemaan sen harjat. Itse käppäilin muiden luo, ja moikkasin noita hymyillen.
"Sori jos mä häiritsin teiän maastoo paljonkin, mutta kun niin..." selitin Sussulle ja Kirstulle.
"Niin muutes Crimis, et sä millään pääsis maastoon mun kaa? Meinaan kun pitäis Tumpilla mennä noiden kärryjen kaa, ja se on tosi paljon rauhallisempi ku sillä on kaveri. Kanssa, jos on jotain hyviä treenipaikkoja tässä lähellä niin meiät saa opastaa sinne ihan mielellään!" pölötin Crimikselle. Jos sitä saisi sen ravikortin ajettua loppuun, niin sitten lähdettäisiin kisoihin! Enään puuttui vain teoriakoe, sekä yksi epävirallinen lähtö vieraalla hevosella, niin sitten... Itse asiassa teoriakoe oli tänään, ja nyt jännättäisiin tuloksia, ja se lähtökin oli ylihuomenna.. Jännää!
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Su 3 Marras - 20:19

Ai. Hivenen hämmästyin Sussun vastauksesta, joten jatkoin kyselyäni. "Kenenkäs tuttu se on?"

/ lyhyttää
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Su 3 Marras - 19:00

Päästin Jackalin tarhaansa ja suljin portin. Ruuna lähtikin reippaasti laukaten ja pukitellen kauemmas portista. Se tanssahteli pää korkealla ja pärskähteli tyytyväisenä. Käännyin Kirstun ja Crimikseen päin ja hymyilin. "Ei Jerry oo mun mies. Se tuli tänne aamulla tolla moottoripyörällään ja sillä ilmeisesti tuli kiire jonnekkin" vastasin Crimiksen kysymykseen hymyillen.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   La 2 Marras - 15:00

Sain ruuat tungettua jääkaappiin ja saavuin sitten takaisin tallipihalle. Moottoripyörän ääni kiinnitti huomioni, ja yllätyksekseni näin Jerryksi esittäytyneen miehen huristelevan jo poispäin. Noh, ehkä hänellä oli kiire jonnekin. Kävelin Sussun ja Kristun perässä tarhoille ja moikkasin samalla Emilialle ja tämän tyttöystävälle kulkiessani heidän ohitseen.
"Hei, kukas tuo Jerry oikein on?" kysäisin naisilta suoraan. "Sun mies?" lisäsin Sussulle virne kasvoillani. Sääli, jos komistus olisi varattu. Vaikka eipä tuo olisi ihmekään sillä naamalla. En malttanut odottaa, että saisin tietää lisää.
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 21:39

"E-en tiedä", vastasin hämmentyneenä samalla tuijottaen Jerryn perään. Ei mennyt kauaakaan kun mootoriipyörä päräytti pois pihasta. "Toivottavasti hän tulee takaisin", sanoin haikeasti. Spitfire töytäisi minua turvallaan kuin sanoen: "Hei nainen, meitsikin on olemassa!" Naurahdin ja kiinnitin huomioni hevoseen. Pian olin saanut hevoseni harjattua, ja muutenkin valmiiksi. Kipaisin hakemassa sille loimen ja kiinnittelin sen paikoilleen. Sussukin näytti jo melko valmiilta. Odottelin häntä vielä hetken, ennen kuin lähdimme sitten yht'aikaa tallustelemaan aitauksia kohti.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 21:35

"Hmm.. en tiedä" vastasin Kirstulle samalla kun riisuin hevoseltani varusteita. Olin siis itsekin saanut itseni ja Jackalin harjauspaikalle ja kiinnittänyt Jackalin. Harjailin Jackalia, kunnes huomasin Jerryn menevän talliin ja tulevan sieltä pian pois. Meinasin huikata hänelle jotain, mutten ehtinyt. "Mikähän Jerrylle tuli?" kysäisin hämmästyneenä Kirstulta, samalla kun harjailin hevostani.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 138

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 21:32

Kökötin ovella odottaen Crimistä, puhelimeni alkoi värisemään farkkujeni taskussa. Nappasin puhelimen taskustani ja katsoin soittajaa; se oli tallinomistaja hevoseni Fullmarinin tallipaikasta. Vastasin puheluun kohteliaan tylysti. Puhelun aikana äänen sävyni muuttui hieman kireäksi ja ärtyneeksi. Puhelu päättyi lyhyeen. Huokaisten laitoin puhelimeni takaisin taskuun ja lähdin kävelemään kohti tallia. Kävin tallihuoneessa pikaisesti pukemassa moottoripyörävarusteeni päälle ja kiirehdin moottoripyöräni luo. Käynnistin sen ja lähdin pihasta.

/Pikasta.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 20:27

Pysäytin Spitin harjauspaikalle, taputin sitä kaulalle, ja hyppäsin alas sen selästä. Vaihdoin suitset riimuun, jossa oli kiinni riimunnaru. Seuraavaksi poistin satulan. Itseltäni otin kypärän ym. pois. Aloitin kevyen harjaamisen. "Diibadaaba, mitähän me sitten tekisimme?" kysäisin Sussulta reippaasti.

/Tökstökstöks...
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 19:54

/Jerryllä sittenki on oma hepukka, aiemmin sanoin ettei ole. Very Happy pahoittelut väärästä infosta! Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Pe 1 Marras - 18:36

Katselin Jerryn perään ja siirsin katseeni Kirstuun. "Mennään vain... Oletkin näköjään jo menossa" naurahdin ja annoin Jackalille kevyet pohkeet. Ruuna lähtikin reippaasti Spitin perässä. "Oli metkaa käydä ratsastamassa" sanoin hymyillen.
Näytä käyttäjän tiedot
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   To 31 Loka - 21:45

Lähdin taluttamaan Tumppia tallia, tai oikeastaan ulkokarsinoita, kohti.
"Ihan oikeesti se oli vahinko! Mitäs jos Tumppi ois juossu autotielle tai.. tai.." Reetta soperteli, ja sain aikaiseksi vain naurun.
"Kulta pieni! Se ei haittaa! Poni on jo narun päässä, villiori kesytetty, mitään ei käyny!"
"Mutta JOS olis käyny, se ois ollu mun syy!" Reetta mutisi, ja kaappasin tuon kainalooni, painaen poskeni tuon olkapäälle.
"Selvä sitten."
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   To 31 Loka - 21:34

Huomasin Crimiksen karauttavan pihaan autollaan. Hymyilin reippaasti ensin Jerrylle, joka pakeni luotamme Crimiksen luo, sitten Crimikselle. Katsahdin Sussuun. "Mentäiskö me harjailemaan hepukat?" Spitti kuopaisi maata ja aloitti jo itse kävelemään kohti tallia. En edes jaksanut kiinnittää huomiota Spitin liikkeelle lähtöön, vaan annoin sen edetä.

/töööööttöröö
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   To 31 Loka - 20:26

Esitin, etten kuullut miehen kysymystä, ja työnsin avaimen lukkoon. Sain juuri oven auki, kun tuo sitten tepasteli luokseni ihan liian hurmaava hymy kasvoillaan. "Hei, mä oon Crimis", vastasin tervehdyksen, "Pidän paikkaa pystyssä sillä aikaa, kun Ronja on ulkomailla hankkiutumassa miljonääriksi. Siis tallin oikea omistaja.." Kylläpä sanat nyt ryöpsähtelivät suustani! Niin tyypillistä. "Ja joo, en mä apuu tarvii. Tuun ihan just takas, heitän nää vaan jääkaappiin", totesin sitten pitäen kasseista visusti kiinni. Virnistin ja livahdin sisälle. Vaikutin varmaan idiootilta, mutta ei nyt voinut mitään.
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   To 31 Loka - 19:55

Kuulin auton tulevan pihaan ja käänsin katseeni autoa kohti. Autosta astui nuori nainen kantamusten kera. Laskeuduin alas Jackalin selästä ja katselin hetken naista. "Tarvitsetko apua?" kysäisin kuuluvalla äänellä, kuitenkin niin etten häirinnyt hevosparkoja. Taputin Jackalin lapaa ja kehuin ruunaa. "Pienestä pukkilaukka-episodista huolimatta oli kiva ratsastusreissu, kiitos", sanoin hymyillen ja siirtäen katseeni Kirstuun ja Sussuun, minkä jälkeen vilkaisin naiseen, joka kantoi tavaroita. Päätin olla herrasmies ja menin neitosen luo. "Hei, olen Jerry. Voin auttaa kantamisessa", esittäydyin kohteliaasti ja väläytin hymyn kasvoilleni.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   To 31 Loka - 10:36

/ Mäkin tuun mukaan! Oiskos tämä nyt sitten vaikka lauantai? Niin mun ei tartte olla töissä :p /

"No more, mr nice guy, no more.." Hoilasin kovaan ääneen radion tahdissa körötellessäni pienen lumikerroksen peittämää hiekkatietä pitkin Hukkasuota kohti. En voinut olla nostamatta kulmiani ihmetyksestä kun käännyin pihaan. Siinä seisoi kolme hevosta ja varmaan tuplasti enemmän ihmisiä. Jopas on porukkaa korpeen eksynyt, mutisin ajatuksissani ja siristin silmiäni kirkkaalta auringolta. Joo, tuttuja naamojahan suurin osa noista olikin. Yksi näytti vieraalta. Komea nuori mies istui Sussun takana - olivatkohan he kimpassa? Luultavasti, pohdiskelin ja sammutin pauhaavan radion. Avasin oven ja huikkasin tervehdyksen porukalle. Nostin painavat kauppakassit molempiin käsiini ja irvistellen raahasin niitä sisälle. Ei, en pyytäisi apua. Ei noiden tarvitsisi tietää, mitä aina suuhuni tungin. Pieni häpeä kalvoi mieltäni. Pari viinipulloa löytyi pussista, samoin sipsipussi ja muuta roskaa tavallisten elintarvikkeiden lisäksi.
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ke 30 Loka - 19:32

Naurahdin Kirstulle ja hellitin otettani Sussusta. "Noniin, heräsithän sinä transsistasi", hymähdin. "Mikäli haluat, niin voisin vaikka joku päivä kokeilla hevostasi. Ottaa tästä miehestä mittaa", totesin ja myös minun katseeni kiinnittyi edellä olevaan porukkaan.

/Lyhyttä.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ke 30 Loka - 19:29

Hätkähdin kuullessani Jerryn höpinän takanani. "Huh.. anteeksi. Jerry, en ole vielä ehtinyt revitellä tällä pojulla. Anteeksi rakas mustani" sanoin ja halasin hevoseni kaulaa. Suoristauduin ja annoin Jackalille kevyesti pohkeita. Ruuna meinasi lähteä kuin ammuttu. "Jackal, ei.. " komensin hieman, jolloin ruuna tyytyi kävelemään. Se pärskähti ja ravisteli päätään ikäänkuin sanoakseen: "Okei.. sanasi on lakini.. mieluummin olisin juossut. Kuuntelisit joskus viisaampiasi." Taputin Jackalin kaulaa ja katselin edellä tapahtuvaa hevosen kiinni ottoa.
Näytä käyttäjän tiedot
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 29 Loka - 19:09

Olinkin pian tallilla, ja huomasin Reetan Tumpin tarhalla.
"Kyl sä voit sen hakee, jos haluut!" huikkasin tuolle, ja Reetta puikahti tarhaan sisään. Kova tuulenpuuska lennätti portin auki, ja juuri sopivasti hollilla ollut Tumppi lähti menemään. Jäimme molemmat seisomaan lamaantuneina paikoillemme, ennen kuin tajusimme lähteä orin perään. Lämppärinretku suunnisti juuri samaan suuntaan kuin mistä olin äsken tullut, ja pelkäsinkin tuo säikäyttävän aika pian ilmestyvät muut hevoset.
"Tumppii! Soo, prrt.. Soo jaa.." huutelin orin perään, ja kun se näytti tepsivän, puhelin hevoselle jotain rauhoittavaa ruotsiksi. Tumppi hidasti ensin raviin, sitten käyntiin, muttei pysähtynyt ollenkaan. Vasta ilmestyessään muiden hevosten luokse ori pysähtyi, ja hieman edelle päässyt Reetta kävi nappaamassa sen kiinni. Onneksi tuo oli tajunnut napata riimunarun mukaan, joten hetkessä oli suuri lämppäriori kesytetty ja narun päässä.
"Ehee, näköjään me tavataan taas!" virnistin saadessani riimunarun.
"Sori Eppu.." Reetta mutisi nolostuneena, ja nappasin tuon kainalooni.
"Sattuuhan noita."
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 28 Loka - 21:20

En edes ajatellut tarkemmin Emilian sanoja, huiskutin vain iloisesti tytön perään. Sitten kuulin Jerryn kommentin. Suuni auksei hetkeksi, mutta hymähdin sitten. "Niin, voi kun itsellänikin olisi... Eiku mitä!?" Vastasin Jerrylle, mutta repesin nauruun tajutessani mitä sanoin. Annoin Spitille pohkeita. Olisi kyllä minunkin korkea aika jäähdytellä.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 28 Loka - 18:37

"Hmm... ", oli ainut joka suustani pääsi. Katsoin Emilian perään ja kohautin olkiani. "On se hyvä että joillakin on kumppani", sanoin hymyillen Kirstulle ja Sussulle. En ollut äskeisestä moksiskaan. "Sussu hei, voisitko keskittyä Jackaliin enemmän? En haluaisi rutistaa sinua liikaa, muserrut pian", naurahdin. "Jackal taitaa olla vieläkin energinen, milloin viimeksi olet antanut tämän pojan revitellä kunnolla?" kysäisin Sussulta. Katsoin Kirstua ja Spittiä ja hymyilin Kirstulle takaisin.

Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 28 Loka - 18:31

Jäin katsomaan hieman hämmentyneenä Emilian perään. Suuni oli loksahtanut auki ja mielessäni ei pyörinyt mitään järkevää. Sanoiko tuo nuori nainen, että Reetta on hänen tyttöystävä.. jäin pohtimaan tuota ajatusta hieman. Ihmisiä he ovat siinä missä muutkin, mukavalta vaikutti tämä Emilia, mietiskelin itsekseni. Jackal alkoi tylsistyä ja steppaili paikallaan. Ravistin päätäni ja taputin hevoseni kaulaa. "Tämä herra ainakin tarvitsee jäähdytyksen" vastasin Kirstulle.
Näytä käyttäjän tiedot
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Su 27 Loka - 21:54

Samassa kännykkäni soi.
"Siinä paha missä mainitaan", virnistin nähdessäni soittajan.
"Ai hä?" Reetta kysyi langan toisesta päästä.
"Nii siis törmäsimpä täs vaa matkal tallilaisiin ja kyselin et onko ne nähny sua."
"Ai jaa, no mä oon ollu tääl pihal jo vähä aikaa."
"Ooksä kulta vaan maastoutunu autoon ku pihalla on näkyny ihmisii, vai?" nauroin.
"En! Mutta mis sä oot?"
"Ööää.. Täs kilsan pääs.. Oon iha just peril, menee ehk neljä minsaa", virnistin.
"Okei, moikka!"
"Heippa!"
Ja niin katkesi puhelu.
"No, tulkaa jos tuutte, mun tytt-" pysäytin lauseen siihen. Pohdin pitäisikö jatkaa sanaa vai ei. "-öystävä oottaa tallilla!" hymyilin, ja odottamatta muiden vastausta lähdin pinkomaan sellaista hevosen ravin nopeutta tallille.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Su 27 Loka - 19:55

"Ööö.." Katselin kuvaa hetken. "Emme tietääksemme nähneet muita, lähdimme kyllä jo jonkin aikaa sitten, ehkäpä hän on voinut saapua tallille meidän ollessa täällä", vastasin Emilialle hymyillen. Spitti pärski ja kuopaisi maata. Poika oli vieläkin täpinöissään vauhdin hurmasta, ja ei olisi millään halunnut pysyä paikoillaan. Se kuikuili taakseen ja katseli Jackalia ja sen päälläistuvaa epämääräistä möykkyä. Melkein kuin Spitti olisi sanonut Jackalille: "Jätetäänkö möykyt tähän ja mennään juoksemaan hurrjasti metsään?" Naurahdin ajatukselle. "Ehkä mekin voisimme pikku hiljaa palailla tallille? Tietenkin käytäisiin ekaksi jäähdyttelemässä pollet ja sillai.." Kyisäisin Sussulta ja Jerryltä hymyillen leveästi.
Näytä käyttäjän tiedot

Luminen Syyspäivä
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 6Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Hukkasuo :: Hengailualue-
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Siirry: