PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Jaa | 

Luminen Syyspäivä

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

Viestien lukumäärä : 248

ViestiAihe: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 21:55

First topic message reminder :

Kaikki mukaan! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot

KirjoittajaViesti
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 138

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 21:01

"Selvä juttu", hymyilin Kirstulle. Nappasin harjan kiinni ja naurahdin. "Oot aikas touhuava neitokainen", sanoin Kirstulle samalla kun aloitin harjaamaan Spittiä.

/Lyhyttä, mutta ytimekästä *not* Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:57

"Ääh, ei se mitään, joka kerta olen kamppeeni itse kantanut", sanoin nauraen Jerrylle. Sussu häipyikin talliin. "Ööääöö.." Katsahdin Spittiin. "Minkä ikäinen olet?" Spitti örähti jotain ja nuuhki ensin Jackalia ja sitten Jerryä. "Se on pian seitsemän vuotias", sanoin nauraen ja samalla raaputin päätäni. Otin harjapakista harjan ja toisenkin. Viskasin toisen harjan Jerrylle. "Haluat varmaan auttaa?" kysyin nauraen iloisesti.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:50

"Voi ei, anteeksi Kirstu.. mun olis pitäny tulla auttaa sua kantamisessa, mutta en ehtinyt", sanoin harmistuneena. Silitin Jackalin kaulaa ja katsoin Kirstun touhailua. "Minkäs ikäinen Spitti on?" kysäisin.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 132

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:46

"Kirstu tulikin jo" sanoin hymyillen ja suukotin Jackalin turpaa. "Kipaisen hakemassa Jackalin kamppeet" huikkasin ja kävelin talliin. Jackal jäi katsomaan perääni ja hirnahti hiljaa. Lopulta ruunan katse kääntyi Jerryyn ja siitä Kirstuun ja Spittiin. Se pärskähti ja kurotti turpaansa Jerryn taskuja kohti.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:42

Raahasin satulaa, suitsia, kypärää, hanskoja ja harjapakkia ähisten Spitin luokse. Spitti tuijotti minua kuin kysyen: "Mitä tuo hullu nainen taas touhuaa?" Laskin varusteet maahan. Hymyilin Sussulle ja Jerrylle. Riisuin Spitiltä loimen, jotta voisin harjata sen.

/lyhyttt
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:37

Kävelin Kirstun ja Sussun perässä harjauspaikalle ja katselin heidän touhua. Katsoin Kirstun perään, kun tuo lähti hakemaan varusteet ym. Säpsähdin Sussun kysymyksen kuullessani. "Onhan tota tullut melkeimpä koko ikä ratsastettua. Viisi vuotiaana istuin ensimmäisen kerran hevosen selässä. Siitä se sitten lähti oman luottopollen kanssa etenemään", vastasin Sussulle ja taputin Jackalin kaulaa. "Komeita hevosia täällä", lisäsin vielä.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:33

Hymyillen talutin tanssahtelevan Jackalin Kirstun ja Spitin perässä harjauspaikalle. Nappasin riimunnarun ja kiinnitin sen hevoseni riimuun. Sidoin narun vetosolmulla kiinni ja odottelin Kirstua hevosten luona Jerryn kanssa. Jackal katseli uteliaana ympärilleen. Rapsuttelin ruunaa otsasta ja katsoin Jerryä arvioivasti. "Oletko kauan harrastanut hevosia?" kysäisin jätkältä keskittyen Jackalin rapsuttamiseen. Ruuna painoi päätään kosketustani vastaan, löysin kutiavan kohdan.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 20:27

"Hjep, onhan se", vastasin huokuen ylpeyttä. "Se on ollut minulla varsasta asti", selittelin, en tiennyt miten se nyt liittyi asiaan milläänlailla, mutta eipä se mitään. Avasin portin ja varmistin, että Sussu ja Jerry pysyisivät tahdissani. Sitten talutin hevoseni harjauspaikalle. Sidoin Spitin kiinni. Kipaisin vielä hakemassa sisältä harjapakin ynnä muut varusteet.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 12:11

"Heh, kiva juttu", naurahdin Kirstun reippaudelle. Kuuntelin tarkasti Kirstun selitystä tallin asukeista ynnä muista ja katselin ympärilleni. "On tämä komea paikka", kommentoin välissä. Katselin tarhassa olevia hevosia. "Komeita on teidän pollet", sanoin samalla, kun tarjosin kättäni Jackalin nuuhkittavaksi. "Tulee mieleen entinen hevoseni", sanoin hymyillen pienesti ja silittäen varovaisesti Jackalin turpaa. Pienen hiljaisuuden, paino sanalla pienen, jälkeen lisäsin reippaasti: "Autan mielelläni hevosten hoidossa." Katsoin Spittiä ja Kirstua. "Onkos Spitti Akhal-teke?" kysyin hymyillen.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 12:01

Kävelin Kirstun perässä yrittäen pysyä tuon tahdissa. Jackal oli tapansa mukaan portin lähettyvillä (joo kai se on siinä vieressä) ja katseli uteliaana meitä. Se pärskähti ja tuli portille. Otin Jackalin riimusta kiinni ja avasin portin. "Tässä on Jackal, oikealta nimeltä Mitternacht Held, mutta Jackal on helpompi sanoa" selitin tökerösti samalla kun taputin vierelläni tanssahtelevan ruunan kaulaa. Jackal katseli uteliaana Jerryä ja tunki turpaansa tuon käden lähettyville. "En varsinaisesti ota Jackalille hoitajaa, mutta apu sen kanssa on aina tervetullutta mikäli minulla on kiireitä" selitin hymyillen. Katsoin ihailevasti mustaa ruunaani ja ylpeys paistoi kasvoiltani.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 10:33

"Tottakai me nyt sut mukaan huolitaan!" Vastasin Jerrylle reippaasti. Hymyilin Sussulle, ja lähdin talsimaan kohti Spitin laidunta. Matkan varrella tietysti yritin parhaani mukaan selittää missä oli mikin hevonen. Saavuin pian Spitin aitaukselle. Spittiä ei näkynyt, se oli varmaan kauempana aitauksessa. Vihelsin. Spitti laukkasi jostain laitumen perältä portille. Se tervehti minua hörähtäen. Silitin sitä ja sanoin muille hymyillen: "Tämä on Spitti". Jackalin aitaus oli Spitin aitauksen vieressä (?).

/Plöööööö
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:48

Naurahdin Sussulle. Nousin ylös ja riisuin moottoripyöräkamppeet, päälle jäi huppari ja farkut. "Kyllä mä tajusin. Raskaampihan minä oon, mutta en tukeva, ainakaan omasta mielestä", sanoin hymyillen ja asettelin ajokamppeet tuolille. Otin arvotavarat (kännykkä,avaimet & lompakko) ja laitoin ne farkkujen taskuihin. "Kyllähän mä voin tulla mukaan, mikäli te huolitte mut", naurahdin.

/ Jerry on sitte lihaksikas, raskasrakenteinen sen takia Laughing 
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:44

"Juu, laitetaan vaan" hymyilin Kirstulle ja nousin itsekkin sohvalta. Venyttelin ja katsoin Jerryä. "Jos sä haluat nii voidaan vuorotella Jackalilla, sille tekis terää jos joku vähä raskaampi, kuin minä, ratsastais sillä... En tosin tarkoita että sinä olisit tukeva tai siis.." selitin ja nolostuin täysin. Enhän minä nyt tarkoittanut sitä noin. Olin ihan nolona.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:39

Kulautin itsekin loput kahvini kurkkuuni. "Jo-o. Ehkäpä munki pitäs mennä kahtoon Spittiä", sanoin. Nousin ylös sohvalta, nappasin keksini ja Sussun kupin. Laitoin kupit jollekin sivupöydälle ja kumarruin lokerikon eteen, ja tungin suklaakeksini sinne piiloon. "Tuut sä mukaan kattelee heppoja?" kysyin Jerryltä iloisesti. Sussulta kysäisin reippaasti: "Laitetaanko me hepat maastoilu kuntoon?"
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:35

Kikatin Kirstun kommentille. Tämä oli taas näitä päiviä, jolloin en hallitse itseäni yhtään. "Huhhuh... Pitäisiköhän minun lähteä tervehtimään Jackalia", sanoin pyyhkien silmiäni.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:32

"Onhan se aikas kiva väri", hymyilin ja hörppäsin loput kahvini. Katsoin likkoja hölmistyneenä. Kylläpäs niitä naurattaa.. ajattelin itsekseni ja laskin kupin pöydälle kypärän ja hanskojen viereen.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:27

"Minustakin punainen on oikein kaunis väri", sanoin Jerrylle nauraen. "Ja maitoa on riittävästi", lisäsin vielä. Katsahdin Sussuun: "Kieltämättä täällä on aika kuuma", sanoin mutta repesin nauruun katsoessani Sussua.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:24

Sain nauruni tukahdutettua jotenkin, mutta repesin uudelleen nauruun, en tiedä miksi. Olenkohan nukkunut liian vähän? Ehkäpä. Laannutin nauruni ja löyhyttelin käsillä kasvojani. "Tulee aika kuuma, kun nauraa" sanoin tökerösti ja kasasin itseni. Kohensin asentoani sohvalla ja yritin keskittyä asiaan, en kyllä tiedä enää mihin asiaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:20

Huomasin Kirstun punastuksen ja virnistin. "Punanen väri sopii sulle", iskin silmää ja hörppäsin kahvia. "Onha maitoo sopivasti?" kysyin muina miehinä Kirstulta ja vilkaisin Sussua pikaisesti.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:14

Repeilin itsekin Sussun naurulle. Punastuin täysin. Toivoin ettei Jerry kuullut jupinaani. Otin kuitenkin kuppini vastaan ilomielin ja sanoin: "Voi kiitos kiitos kiitos", sanoin ja hymyilin leveästi. Ajatukset pörräsivät päässäni. Se iski minulle silmää! Ja riisu'utuu ainavain, ehkä se on kohta alasti.. Pöh, mitä minä taas oikein ajattelenkaan. Punastuin omille ajatuksilleni, pian olisin yhtä punainen kuin hiukseni.
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ti 22 Loka - 0:04

Vilkaisin hysteerisenä nauravaan Sussuun ja vilkaisin sitten Kirstua. "Tottahan toki voin kaataa kahvia arvon neidille", sanoin likalle ja väläytin herrasmies-hymyn. Otin termarin pöydältä ja kaadoin Kirstun kuppiin kahvia. Nousin tuoliltani ja menin jääkaapille, otin maidon ja kaadoin kahvin sekaan maitoa. Laitoin maidon takaisin kaappiin ja annoin kahvin Kirstulle. "Oleppas hyvä", iskin silmää ja istuin paikalleni. Avasin takkini kokonaan ja hörppäsin kahviani. "Onha tolla moottoripyörällä hieman kylmä ajella näin pakkasilla, mutta kyllähän sitä tarkenee kun laittaa vaatetta päälle", sanoin ja katsahdin kumpaakin likkaa.
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 23:58

Tirskahdin Kirstun jupinalle, jonka kuulin. En voinut mitään, repesin hirveään nauruun. Hekottelin hysteerisenä sohvan nurkassa, vedet silmistä valuen. "Oijoiaijai, anteeksi.." yritin puhua normaalisti naurun joukosta. Yritin kasata itseäni, mutta turhaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 23:54

"Uuu, moottori pyörälläkulkeva tallipoika, käy mulle", Jupisin itsekseni. Katselin kumpaakin vuorotellen hymyillen. Olin hörppäämässä kahvia, kun huomasin kuppini olevan tyhjä. Kaataisiko hyvä herra minulle kahvia, ja paaljon maitoa päälle?"

/lyhyttäää Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Sussu
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 23:39

"Ohhoh, moottoripyörällä " kummastelin suu tötteröllä. Katsoin Kirstua ja hihittelin itsekseni. Siirsin katseeni takaisin Jerryyn ja hymyilin.

/Tökkkiiii
Näytä käyttäjän tiedot
Jerrry
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Luminen Syyspäivä   Ma 21 Loka - 23:37

"Ihan moottoripyörällä olen liikenteessä, kelkalla ei pääse vielä minnekkään", vastasin naurahtaen. Kaadoin termarista kahvia ja otin jääkaapista maidon, jota kaadoin hieman kahvini sekaan. Laitoin maidon takaisin kaappiin ja istuin tuolille, joka oli sohvaa vastapäätä. Lämmitin kohmeisia sormiani kuppia vasten ja katsahdin kumpaakin. "Ei mulla oo hoitsua, vielä. Saa nyt nähdä otanko vakkarihoitsua, ajatuksena olis toimia näin alkuun tallipoikana ja niin edelleen", hymyilin Kirstulle ja hörppäsin kahviani.
Näytä käyttäjän tiedot

Luminen Syyspäivä
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 5 / 6Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Hukkasuo :: Hengailualue-
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Siirry: