PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Jaa | 

Kesä on tullut

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

Viestien lukumäärä : 93

ViestiAihe: Kesä on tullut   Ke 12 Kesä - 0:14

First topic message reminder :

Rapsuttelin Toopea turvasta ja nautin tallin hieman viileästä ilmasta. Ulkona oli nimittäin lämmin, 25 astetta. Sitä voisi mennä uimaan, uittamaan oikeastaan. Vielä kun saisi seuraa, seuraa joka haluaisi ehkä ratsastaa Toopella tai Danalla. Olisi nimittäin hienoa päästä molempien hevosten kanssa samaan aikaan veteen, mutta kun Danalla oli viimeaikoina potkujalka vipattanut, ei oikein viitsinyt lähteä taluttelemaan molempia.

//jos saatais ropepuolikin heräteltyä? :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot

KirjoittajaViesti
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

Viestien lukumäärä : 248

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Pe 28 Kesä - 20:29

"Tekit on kyllä ihania", sanoin Crimikselle. Aloitin laittamaan Spitille suitsia. Se nosti päätään hetken aikaa korkeuksiin. Painoin sitä kevyesti niskasta ja komensin sitä laskemaan päätänsä. Vetäisin naruriimun kaulalle ja sujautin kuolaimet hevosen suuhun. Ajatuksissani olin polskuttelemassa viileässä vedessä, enkä siinä missä olin kärsimässä kuumudesta.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

Viestien lukumäärä : 520
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Pe 28 Kesä - 19:54

"Joo ei", sanoin Kirstulle ja jatkoin: "Onpas orisi muuten komea! Kyllä nuo teket on aina ollu mun mieleen, oon itse asias aatellu hankkii omaakin. On yks ihan kiikarissakin jo, mutta en tiiä.. Siitä pyydetän aika isoo summaa." Lörpöttelin. Tummanruunikko pyöri päässäni alituiseen. Pitäisi vaan töissä tehdä nyt kovasti hommia, niin saisin summan kasaan. Ei se mitään, vaikka joutuisinkin syömään vettä ja leipää. Luultavasti tosin pitkään.. Pitäisi kyllä keksiä jotain lisätienestiä tallille, tuumailin mielessäni.

Kun Janika tuli takaisin, tajusin hänen äsken kysyneen minulta jotain. "Mitä sä äskön sanoitkaan, meni vähän ohi? Oon vähän ajatuksissani", naurahdin.
Näytä käyttäjän tiedot http://hukkasuo.weebly.com
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 21:52

"Tarttetko harjausapuu ton possun kaa?" virnistin. Toope oli normaaliakin kuraisempi tänään, viime päivien sateiden aiheuttamat mutalammikot olivat selvästi liian suuri houkutus herralle. Dana oli normaaliin tapaansa puhdas, ja hetken päästä sillä oli jo suitsetkin päällä. Kaviot vielä, ennen kuin suljin harjapakin. "Ää, kypärä jäi.." totesin. "Dana et mee minnekkään!" sanoin tammalleni ja hain tallista kypäräni.

Ilokseni tullessani takaisin Dana seisoikin vielä paikoillaan, ja minut nähdessään se hörisi iloisesti ja katsoi minua. Katse viestitti jotain "miten sä voitkaan jättää mut tänne yksin?" -tyyppistä, ja nauroin. Kuitenkin sisälläni oli melkeinpä juhlat käynnissä, Dana oli hörissyt! Eikä edessäni edes ollut valtavaa heinäkasaa. Tullessani tamman vierelle rapsutin sitä harjan alta. Tuon pehkon voisi leikata, tai edes siistiä, olihan se kieltämättä aika pitkässä sekä sotkuisessa kunnossa. Vilkaisin nopeasti Toopenkin harjaa, ja totesin sen irokeesin alkaneen valua hieman sivulle. Olisi siis parturointihommia edessä -mutta nyt mentäisiin uimaan ja nautittaisiin!
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 21:44

"Eli ei pitkästi", tokaisin hymyillen. Spitti kohotti päätään ja tapitti Toopea. "Sekään ei ole mörkö", sanoin Spitille. Se pärskähti, ja käänsi katseensa hetkeksi pois. Pian se kuitenkin taas tapitti uusia tuttavuuksia. Kovasti se koitti haistella ilmaakin. Vaihdoin harjani kaviokoukkuun ja hiippailin Spitin etujalan luo. "Nosta", komensin Spittiä ja se nosti jalkansa.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 21:34

Naurahtaen kuivasti nyökkäsin Janikalle ja astuin Toopen karsinaan. Pieni ori katseli minua uteliaana ja pärskäytti räkää päälleni.
- Hyi mikä possu, sanoin ääneen ja puistelin vaatteitani inhoava ilme kasvoillani, vaikka oikeasti minua nauratti. Toope käänteli korviaan ja pyöräytti silmiään saaden minut purskahtamaan nauruun. Kokosin itseni napatessani orin riimunnaruun ja taluttaessani sen ulos tallista. Sidoin Toopen Danan viereen ja aloin sukia valtavaa kuramäärää sen karvasta.

- Ei sinne oo ku joku pari kilsaa, vastasin Kirstulle ja yskäisin, kun kuivunut kura pöllähti päälleni.
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 21:20

Spitti tuijotti toista hevosta kummistuneena. Se ojenteli päätään nuuhkiakseen, ja veti sen pois. Se tuhisi ja päästeli ihme örinä-ääniä. "Rauhoitu Spittiseni, tuossa on Dana. Käyttäydy kiltisti sen seurassa niin se ei ehkä tapa sinua", jutustelin Spitille nauraen. Otin harjan käpälääni ja aloin sukia sillä Spitin karvaa. "Kohta päästään uimaan. Trallalallalaa.." Höpisin itsekseni. "Eihän se uimapaikka muuten ole kovin kaukana?" Kysäisin muilta.
Näytä käyttäjän tiedot
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 21:04

Kävin hakemassa Crimikselle vielä Toopen kamat. "Suitset on sit tuol pakis", hymyilin kiinnittäen Danan riimunaruun ja lähdin kiikuttamaan sitä kohti harjauspaikkaa, harjapakki toisessa kädessäni. Puomilla talutin Danan reunalle ja laskin narun maahan, tammalla kun oli vetopaniikki, enkä voinut sitoa sitä kiinni. Dana katseli Kirstun oria, Spittiä uteliaana, ja kuopaisi kärsimättömänä.

//hih, tää on ihana hymiö <: Suspect
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 20:21

Saatuani kamppeet paikoilleen, lähdin hakemaan Spittiä laitumelta. "Minäpäs lähden hakemaan Spittiä", ilmoitin muille ja samalla otin suitset ja vihreän harjapakin kainalooni. Jätin ne ulos kohtaan, jossa harjaisin Spitin. Lompsuttelin aitaukselle ja vihelsin. Villi oripoikani laukkasi pukkilaukkaa luokseni. Portin edessä se hyöri ja pyöri. Sain hädintuskin napattua sen naruriimusta kiinni. Kun poika oli otteessani, avasin portin. Spitti tepsutteli vieressäni nostellen jalkojaan. Pian saavuimmekin harjauspaikalle.
Näytä käyttäjän tiedot
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 19:51

"Voishan sitä!" virnistin ja katosin hetkeksi satulahuoneeseen hakemaan Danan romppeita. Oranssi harjapakki, samaa sävyä oleva korvahuppu sekä hackamoret. Tungin kaikki harjapakkiin ja laskin sen tamman karsian eteen. Tovi meni väistellessäni hampaita sekä kavioita, mutta lyhyen ajan päästä Dana rauhoittui ja sain sen laitettua riimuun.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 18:11

Saavuin takaisin talliin rompekasa mukanani. Laskin kaikki Sessan karsinaan saadakseni ne nopeasti pois jaloista. "Harjataanko me hepat ulkona, jos ne hepat vaikka siinä samalla tottuisi Spittiin", kysäisin reippaasti. Kaivelin kasasta Spitin suitset ja harjapakin. Jätin ne vielä Sessan karsinaan ja kuskailin loput romppeet pikkuhiljaa omiin osoitteisiinsa.
Näytä käyttäjän tiedot
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 16:56

"No tota.. Ton mutapossun vois harjata, ellet sä välttämättä haluu istuu kuivuneen mudan päällä", sanoin huvittuneena, viitaten Toopeen. "Se pärjää ihan vaan suitsilla, et ei mitään suojia tai sellasia."
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 16:38

Nyökkäsin Janikalle hieman helpottuneemmin ja astelin tämän viereen. Katselin Toopea todeten, että olihan se ihan suloinen. "No, eiköhän sitten valmistauduta! Harjaillaankos vielä vai pistetäänkö vaa remmit naamaan?" totesin pistääkseni liikettä touhuun. Pääsisimme edes joskus sinne järveen.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   To 27 Kesä - 11:12

"No jos sä voisit kokeilla! Mut hei, en mä voi sua syyttää tosta Danasta, onhan se vähän tollanen..." sanoin ja hymyilin. Toope tunki turpaansa karsinan kaltereiden välistä ja rapsutin sitä hajamielisesti turvasta.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 23:08

Nyt tuntui pahalta. Olin näköjään todella läpinäkyvä. "Äh, emmä sitä.. tai no jaa. Voin mä kyllä kokeilla jos me tultais Toopen kaa toimeen" vastasin Janikalle yrittäen korjailla jäätynyttä ilmapiiriä. Tämä ei nyt mennyt ihan niin kuin halusin. En kuitenkaan halunnut mitään eripuraa tallini katon alle.

// Draamaaaa albino Hyvät yöt! c:
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 22:29

"Sano vaan suoraan, mielellänihän mä Danan mukaan ottaisin, mut ymmärän että se on vähän kummallinen..." sanoin. "Ja kiitos muuten sulle että oot näinkin hyvin jaksanu mua ja noita elikoita, ja antanu meiän jäädä tänne. Kyllä mä tiiän että et tykkää Danasta ja Toope on välillä, tai siis aina, rasittava." lisäsin, ja yritin hymyillä.

//mäkin alan menemään. ja en ota itteeni crimis Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 22:22

// Jeeps. Itekki tästä meen, öitä Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:58

"Nii no, tee mite parhaaks näät", sanoin hajamielisesti Janikalle.

// Äää sori, mä lähen käymää järves täs välis ! Älkää olko hirrveen katkeria D:
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:57

"Kyllä se menee, jos me.. -Oles nyt! - ollaan peränpitäjinä.. Ja jos se ei mitenkään onnistu niin voinhan mä ottaa Toopen, ja mennä sit tän kaa myöhemmin.." pohdin, toruen välissä varpailleni tallannutta Danaa. Sen näki Crimiksestä ettei tuo pitänyt tammasta, enkä voi syyttääkkään toista siitä. Olihan se ärsyttävä ja omanlaisensa, mutta.. Dana alkoi rauhoittumaan ja pujahdin ulos karsinasta.
Näytä käyttäjän tiedot
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:53

Katselin tyttöjä hymyillen. "Niin, itsekään en haluaisi että Spitti aiheuttaa jollekkin hepulikepuli kohtauksen", sanoin katsellen eksyneen näköistä tammaa. Se jos jokin oli eksyksissä, mutta ehkä aika saisi parannettua senkin haavat. "Mutta pohtikaapas te täällä miten tehdään, lähden itse tästä purkamaan tavaroitani, jotta päästään sinne uimaan", naurahdin iloisesti ja huiskaisin kättäni muille.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:48

"Voisin ottaa Toopen.. Tai no öö, mites tuo Dana? Voiko sinne ottaa ulkopuolisii? Tai jos kirstu ottaa sen orin ja nii" aloin sönköttämään Janikalle. Olin vähän epäileväinen, tulisiko uittamisesta mitään, jos Dana olisi messissä. En muutenkaan pitänyt tammasta yhtään. Se oli suorastaan ärsyttävä. Olihan Goldikin - useinkin - mutta no, se oli omani. Janika oli kuitenkin maksava asiakas, joten pakko olisi hänen hevosiaan sietää.

/ Hei ei millään pahalla :D:D
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:35

"Öö.. Joo mulla on omat kopukat täällä, toi häirikköduuo", virnistin. "Ja hei muuten Crimis, uittamisesta sen verran, että haluaisitko uittaa Danaa tai Toopea? Ku ois ihanaa päästä molempien kaa uimaan, mutta Danaa on kiukuttanu viimeaikoina, ni en viitti mennä taluttaen. Mikälie tekokiima..." hymyilin ja menin rauhoittelemaan jonkinlaisen kohtauksen saavan näköistä Danaa. Se oli hermona kuullessaan trailerin pihalla, sekä vieraita hevosia.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:15

"Joo! Kamojen roudauksen jälkeen voitais mennäkin uittaan, on sen verran kuuma. Ranta on tos parin kilsan päässä", vastasin Kirstulle ja kiitin pian perään kehuista.

/ Vois ootella sitä Janikaa nyt. c:
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:12

Hymyilin kummallekin. "Ite en kyl vielä tiedä, pitäs noi kamppeet roudata talliin ja sitä rataa.. Ei täs lähistöllä sattuis olemaan mitään uimapaikkaa, jossa hevosetkin sais uida, Spitti on nimittäin oikea vesipeto", Vastasin nauraen. Katselin tallin sisustaa: "siisti talli teillä muuten". Käännyin Janikan puoleen: "onko sulla täällä hevosia, vai hoidato vain?"
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 21:08

Rutistin Kirstua takaisin hymy korvissa ja vastasin: "Todellakin!" Olin ollut ihan onnesta soikeana Kirstun soittaessa minulle viikko sitten tallipaikoista. Nyt hän oli muuttanut takaisin kotiseudulleen, jossa olimme molemmat yläasteikäsinä asuneet. Olimme käyneet silloin samalla tallilla. Muutaman vuoden Kirstu oli nyt asunut muualla, emmekä juuri olleet nähneet. Oli aivan mahtavaa saada hänet nyt takaisin! Ja vieläpä omien hevosten kera.

Seurasin naisia talliin ja kysäisin: "Mitäs te meinaatte?"
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama

ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Ke 26 Kesä - 20:27

"Kiva tavata ja mennään vaan", hymyilin ja samassa Crimiskin jo liittyi seuraamme. "Crimiiiis!" huudahdin ja halasin häntä. "Ihana nähä suaki pitkästä aikaa", irroitin otteeni ja nyökkäsin Crimistäkin tulemaan talliin.
Näytä käyttäjän tiedot

Kesä on tullut
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Kesän ulkomaan festarit

Oikeudet tällä foorumilla:Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Hukkasuo :: Hengailualue-
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia.Siirry: